Ontspanningsruimte

[1353253886]-relaxruimte.JPG

Deze ruimte wordt gebruikt voor meerdere doeleinden. Maar het hoofddoel is toch wel h[1353253861]-rekoefeningen in relaxruimte.JPGet ontspanningsmoment na de les.

Ontspannen:

De laatste tien minuten van de les besteden wij om aandacht te geven aan

het uitvoeren van rek- en strekoefeningen, met aansluitend het ontspannings gedeelte waarin u zich concentreert op uw ademhaling en ontspanning van uw lichaam. Deze twee dingen worden als zeer prettig ervaren, omdat u op deze manier uw lichaam te kennen geeft dat u klaar bent met het sporten.

Vrije oefeningen:

Soms wordt er een lesvoorbereiding gemaakt waarin een blok met kracht oefeningen op muziek is opgenomen. Deze vrije ruimte komt dan heel goed van pas. Zo heeft iedereen voldoende ruimte zonder last te hebben van toestellen.

Houdingsoefeningen:

Een andere mooie bestemming voor deze ruimte is de training volgens Brügger. Houdingsoefeningen die u helpen om soepel te worden of te blijven en die u een betere houding aanleren.

Perfect Pilates:

Op sommige dagen en in vakantieperioden wordt deze ruimte ook gebruikt om Perfect Pilates te geven. Een trainingsmethode die ervoor zorgt dat u sterke buik en rugspieren krijgt. Dit helpt u, uw rompstabiliteit te vergroten, waardoor veel rug-, nek- en schouderklachten verdwijnen en voorkomen kunnen worden.

[1353253875]-relaxruimte b.JPG

HIT-cycling:
Sinds januari 2014 wordt deze ruimte ook gebruikt om HIT-cycling lessen te geven.
Met HIT-cycling hebben we geprobeerd het "buiten fietsen" naar binnen te halen. In een uur tijd brengen wij u van vlakke wegen naar heuvels en bergen en weer terug. Soms zitten er hobbels in het wegdek en zullen we wat jumps moeten maken. Het fietsen gebeurd op de maat van de muziek. Wij maken onze eigen lessen met onze eigen muziek. Het leuke hiervan is, dat u niet alleen de muziek van deze tijd hoort, maar dat wij ook kiezen voor muziek uit uw tijd.
Een maand lang volgt u hetzelfde programma, hierdoor kunt u elke week verbetering zien in uw hartslaggrafiek, techniek en uithoudingsvermogen.
Tijdens de trainingen fietst u met een hartslagmeter om, deze correspondeerd met een computerprogramma die op zijn beurt weer correspondeerd met een tv-scherm. Zo ziet u tijdens de les op het scherm wat uw hartslag doet. Dit is erg belangrijk, omdat u dan altijd in een veilige zone traint en niet over- of ondertraint raakt.

[1409058900]-HIT cycling 3.JPG

[1409059244]-HIT cycling 1b.jpg